Co to jest reklama?

Co to jest reklama?
www.cmd.org.pl

Dla wielu ludzi reklama to nic innego, jak ciągnące się w nieskończoność pasmo kolorowych obrazów, wyświetlanych na ekranie telewizora. Nie każdy jednak zna pochodzenie tego słowa, jego dokładną definicję czy różnorodność działań, jakie się pod nim skrywają.

Termin „reklama” wywodzi się z łaciny. Swój rodowód zawdzięcza słowom „reclamo” i „reclamare”, które oznaczają odzew oraz nawoływanie.

Jej głównym, najbardziej oczywistym celem jest nakłonienie odbiorców do zakupienia konkretnego produktu lub skorzystania z usługi. W niektórych przypadkach może mieć również za zadanie promowanie wybranych idei lub zwracanie uwagi opinii publicznej na ważne kwestie.

Z kolei według dyrektyw unijnych reklamą jest przedstawieniem oferty handlowej w dowolnej formie, jeśli tylko ma na celu wspieranie sprzedaży usług lub towarów. Dotyczy działalności gospodarczej i rzemieślniczej, a także zbywania praw, zobowiązań i nieruchomości.

Wbrew powszechnemu przekonaniu reklama to nie tylko telewizyjne filmy, kolorowe strony w gazetach i przykuwające uwagę bilboardy. Pracownicy agencji reklamowych prześcigają się w coraz to nowych pomysłach, które pozwolą na skuteczne dotarcie do odbiorców.

anglojęzyczne call center wielojęzyczne call center nasze call center agencja kreatywna gdańsk