Artykuły z kategorii: Media i badanie rynku

Jak działa reklama?
Większość ludzi zapytanych, jaki wpływ na ich życie mają reklamy, prawdopodobnie odpowie, że żaden. Wydaje nam się, że nie jesteśmy podatni na sugestie, a decyzje o kupowanych dobrach podejmujemy całkowicie samodzielnie. Pamiętajmy jednak, że reklama to nie tylko namawianie do kupna, a jej oddziały

Content markerting, czyli wartościowe treści
Content marketing polega na tworzeniu i dystrybuowaniu wartościowych treści, które odpowiadają potrzebom klientów. Treści takie mają być przydatne dla konsumentów, a jednocześnie są częścią określonej strategii komunikacyjnej. Content marketing jest istotny dla każdej firmy. Content marketing skła

Nienachalna forma reklamy, czyli reklama natywna
Reklama natywna to specyficzna forma reklamowa, która z powodzeniem może być wykorzystywana przy internetowych akcjach marketingowych. Warto bliżej przyjrzeć się jej specyfice, by móc w pełni korzystać z jej możliwości. Reklama natywna to przede wszystkich reklama nienachlana. Musi współgrać z char

Aplikacja mobilna. Jak wypromować ją w Internecie?
Przy promowaniu aplikacji mobilnych warto wykorzystać różne narzędzia internetowe, które pozwolą zdobyć nowych klientów. Na początku należy rozplanować działania marketingowe i dostosować je do konkretnej grupy odbiorców. Podstawowym krokiem jest właściwy opis aplikacji mobilnej. Ma być on krótki,

Co zawiera informacja handlowa?
Definicja informacji handlowej jest dość znacznie zbliżona do tej, którą przypisujemy reklamie. Ma być ona przeznaczona do promowania określonych usług, dóbr lub towarów, zarówno w sposób pośredni, jak i bezpośredni. Jej pojęcie jest jednak znacznie szersze, bo odnosi się do wszelkich promocyjnych

Snapchat w marketingu online
Snapchat to całkiem nowy kanał społecznościowy, który może okazać się skutecznym narzędziem marketingowym. Ta aplikacja na telefon umożliwia tworzenie „snapów”, czyli zdjęć czy filmików, które widzą inni użytkownicy. Pojawiają się jedynie na chwilę, po czym znikają. Snapchat jest bardzo przydatnym

Możliwości Snapchata. Dlaczego warto?
Snapchat do dosyć nowe narzędzie społecznościowe, szczególnie popularne wśród młodych ludzi. Warto już teraz zainteresować się możliwościami, które daje robienie „snapów” i wykorzystać je w działaniach marketingowych. Reklamy, które planujemy zamieścić na Snapchacie nie mogą być nachalne. Muszą wy

SPAM nie tylko na e-mail
Możliwość założenia folderu SPAM pojawia się w niemal każdej poczcie elektronicznej. Właśnie dlatego kojarzymy te niechciane, niepotrzebne, masowo wysyłane wiadomości przede wszystkim z korespondencją e-mailową. Warto jednak wiedzieć, że nie jest to jedyna możliwa droga dla przesyłania tych powszec

Niezamówiona informacja handlowa
Informacje handlowe mogą być przysyłane zgodnie z ograniczeniami wynikającymi z istnienia dwóch modeli: „opt-in” lub „opt-out”. W polskim prawie przyjęta jest właśnie ta pierwsza zasada, która uchodzi za znacznie bardziej rygorystyczną. Stwarza ona dość wąskie możliwości w zakresie przesyłania niez

Model opt-out, czyli szersze możliwości
Przyjęty w Polsce model opt-in, dotyczący rozsyłania informacji handlowych drogą elektroniczn ą, w znaczny sposób ogranicza listę ich odbiorców. Mniej restrykcyjne są warunki dostarczania takich wiadomości w funkcjonującym w niektórych krajach modelu opt-out. W jego przypadku przesyłanie informacji

Co to jest reklama?
Dla wielu ludzi reklama to nic innego, jak ciągnące się w nieskończoność pasmo kolorowych obrazów, wyświetlanych na ekranie telewizora. Nie każdy jednak zna pochodzenie tego słowa, jego dokładną definicję czy różnorodność działań, jakie się pod nim skrywają. Termin „reklama” wywodzi się z łaciny.

Co to jest SPAM?
Niemal każdy z nas posiada na swoim koncie poczty elektronicznej folder przeznaczony na tak zwany SPAM. Nie wszyscy jednak wiedzą, co to oznacza. Jest to nic innego jak niechciane, niepotrzebne i nic nie znaczące wiadomości. Warto jednak wiedzieć, że przesyłana informacja, aby zostać zaliczona do t

Jak działają spamerzy?
Każdy z nas wielokrotnie otrzymuje na swój adres e-mail niechciane i wiadomości reklamowe. Czasami zastanawiamy się, skąd nadawcy takich treści biorą nasze namiary. Obecnie działalność spamerów to niemal samodzielna branża, która prężnie się rozwija, a pracujący w niej ludzie odkrywają coraz to now

Historia reklamy
Wydaje ci się, że reklama zaczęła na dobre zyskiwać popularność dopiero w czasach rozwoju prasy czy telewizji? Nic bardziej mylnego. Jeśli narzekasz na nadmiar reklam jako zmorę naszych czasów, powinieneś uświadomić sobie, że historia działań promocyjnych sięga już czasów starożytności. Łatwo się

Jak otrzymać zgodę na przesyłanie informacji handlowych?
W świetle polskiego prawa przesyłanie niezamówionych informacji handlowych jest możliwe tylko wtedy, jeśli ich adresat wcześniej wyrazi na to zgodę. Może mieć ona formę zawarcia bezpośredniej umowy lub kliknięcie twierdzącej odpowiedzi na odpowiednio sformułowane zapytanie. Jak uzyskać tego typu zg

Co można wysyłać bez zgody odbiorcy?
SPAM, czyli wysyłane bez zgody odbiorcy treści reklamowe, jest bardzo popularną, a jednocześnie powszechnie nielubianą formą marketingu. W świetle polskiego prawa, aby przesyłać oferty handlowe na prywatną skrzynkę wybranej osoby, powinniśmy uzyskać jej zgodę. Istnieją jednak informacje, które może

Historia reklamy w Internecie
Reklama internetowa jest obecnie jedną z najprężniej rozwijających się dziedzin marketingu. Wraz z rozpowszechnianiem się nowych technologii, wykorzystywanie tego kanału informacyjnego do działań promocyjnych staje się coraz popularniejsze. Warto wiedzieć, że reklama na ekranie komputera nie zawsze
Polecane artykuły

Praca w herbaciarni
W miejscach, takich jak herbaciarnia, zwykle unosi się bardzo przyjemny aromat, który zachęca klientów, by pozostali w nich jak najdłużej. Nie da się ukryć, że wspaniały zapach przyciąga również ludzi, mających się znaleźć po drugiej stronie – przyszłych ekspedientów. Jako że sklepy, oferujące he

Skupienie i aktywne słuchanie
Niełatwo podczas rozmowy o pracę zachować zimną krew. Warto jednak się w miarę możliwości uspokoić i skupić na zadawanych pytaniach i rzeczowo na nie odpowiadać. Skupienie i aktywne słuchanie bowiem to nie tylko cecha jaka powinna charakteryzować osobę przeprowadzającą rekrutację. Ważne też aby kan